lørdag 13. april 2013

Twilight- Breaking Dawn, part 1. (DVD)

Jeg fant ut forleden at bibliotekfilialen her hadde et brukbart utvalg av DVD, så jeg lånte med meg to stk Twilight-DVDs som jeg trodde jeg ikke hadde sett, samt Jane Eyre. Nå oppdaget jeg at jeg har sett New Moon, men ikke Breaking Dawn. Den så jeg ferdig nå, og vil ha mer. Jeg vil se hvordan det går med Bella og barnet til henne og Edward. Det sluttet riktig så dramatisk.


Filmen startet riktig så romantisk , men akk dog ganske langtekkelig. Bella og Edward skal gifte seg, og vi deltar i et storslagent brullyp, mens jeg blir mer opptatt av brullypet jeg skal i til min venninne i sommer. Jeg tenker meg bort og drømmer meg til Paris for å kjøpe forloverkjole. Jeg skal ikke overstråle bruden, men min kjole skal være enkel, ny og fin. Men har jeg råd til å dra til Paris for å kjøpe kjole? Niks. Jeg er en drømmer.... Derfor liker jeg også forsåvidt slike filmer som Twilight, men det blir too much. Men så er jeg ikke 18 år lenger. Hadde jeg vært det, hadde jeg nok dånt av den lange romantiske første delen av filmen med såååå mye kyssing og romantikk, nerver, brullyp og ferie i et storlagent hus på en øy utenfor Brasil.

Men det blir action. Bella, lidende, som vanlig, og bekymringsfull, som vanlig, blir syk og gravid. Hvordan er det med lykken? Den er glimtvis i disse filmene fulle av bekymring for den vanskelige kjærligheten.. Men hun vil bli mor. Men det vil ikke de andre, hverken hennes venner eller fiender. Og her starter dramatikken for fullt. Bella vil dø. Hun har et monster i magen, og hun vil dø.

Men dør hun? Varulvene samles for å ta livet av henne og barnet. Jake vil ikke. Jake elsker Bella. Selv om han hater Edward. Dør Bella vil han hate Edward mer. Han vil drepe Edward hvis Bella dør.

Vi får håp, da filmen tar slutt. Men vi må vente til part 2.

Jada, Twilight er glatt, platt, polert og pent, men spennende på en måte alikevel. Jeg liker disse vampyrene når de gløder, når de hopper over trær, når ulvene hyler. Og jeg lurer på hvordan et vampyrbarn vil utvikle seg. Så nå ser jeg frem til Part 2.

Litt info om Breaking Dawn Part 1 HER

The Twilight saga-Breaking Dawn

Edward og Bella. Se mer bilder på filmweb.no

Robert Pattinson og Kristen Stewart i The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1

Yndlingsscene romantikk.



Fakta fra filmweb.no:



Basert på bøkene til Stephenie Meyer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar