tirsdag 31. mars 2015

Påskelektyre 2015- boken på vent

Beathe er tilbake med ny blogg og Boken på vent, i Beathes Bokhjerte. Jeg har tidligere skrevet et innlegg med tips til påskekrim og med noen av de bøkene jeg skal plukke blant. De ser du bilde av her:


I tillegg så har jeg kjøpt Stallo av Stefan Spjut, som jeg gleder meg vilt til å lese.  I går leste jeg ferdig Lukk øynene av Josh Malerman, og fikk bare enda mer lyst til å lese enda mer grøssere.

Stallo:
En mor med en liten gutt har lånt en hytte i skogen. Trær, mygg, blomster, fugler. Og hva er det med haren og reven og flaggermusen? Så får gutten et glimt av et stort dyr. Og hva er det moren hans ser, som hun vil skjerme sønnen for?
Magnus forsvinner denne sommerkvelden i 1978, men ingen tror på det moren forteller om hva som skjedde. Femogtjue år senere blir et nytt barn borte. På hjemmesiden sin publiserer Susso Myrén et bilde hun har tatt av en merkelig skikkelse: en liten kall, kanskje bare en meter. Øynene langt fra hverandre. 
Stallo er store troll virkelige. Det er også vetter og nisser og skrømt. Her er dyr som forandrer seg foran øynene dine, og mus og lemen som går i sinnet på folk.
Troll er farlige og uberegnelige. Det vet de som lever med dem tett innpå seg  ( fra forlaget)




Foto (Anita Ness) Boka er kjøpt.


Jeg har også startet på H.K.Fauskangers Skamtegnet, og har lest ca 50 sider. Den krever en mer våken og konsentrert leser enn jeg har vært i det siste. Håper det bedre seg når fridagene kommer. Jeg leser nå Med himmelen under oss av Anja H. Hagelund, en debutroman  om ei jente med tvangslidelser, som er innlagt på psykiatrisk, en roman som  erganske humoristisk og enkel i formen, tross sitt alvorlieg tema. Intervju med forfatteren i Adresseavisa HER


Jeg ønsker deg en riktig god lesepåske, og ta gjerne en titt inn i Beathes Bokhjerte hvis du vil se hva andre skal lese!

8 kommentarer:

  1. Jeg må innrømme at jeg blir litt stressa av å få leseksemplar som jeg ikke fort får lest, derfor foretrekker jeg å låne bøkene på bibloiteket. Jeg er sikkert helt sær som syns dette, derfor passer jeg på så jeg ikke har for mange forlagsbøker liggende, men føler meg friere med en gang de er lånte på bøker.
    Men, det er fint å få forlagsbøker for jeg gleder venner og bekjente med å gi de videre, svært få havner i min bokhylle og blir der. De blir til glede for mange...

    Ha en god påske!
    Jeg står på hodet og jobber som en gal med en utstilling i påsken, men skal ha fri heligdagene så da satser jeg på å lande på en stol med sol i sikte..

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, sær er du nok ikke. Jeg kan også bli litt stressa når det hoper seg opp, men jeg låner masse bøker på biblioteket i tillegg til bøker jeg mottar som leseeksemplarer, og kjøper en del- så summa summarium så blir det mye på vent--- I bunken over her er over halvparten bøker jeg har lånt på biblioteket, faktisk. Jeg kommer sikkert ikke til å lese alle dem før jeg leverer dem tilbake. Når tiden går og jeg får kikket mer i dem, kan det hende jeg mister lysten og prioriterer andre bøker i stedet,. Som feks Stallo, som jeg bare måtte kjøpe, selv om jeg har mer enn nok å lese...
      Ønsker deg også en god påske og lykke til med utstilling.:)

      Slett
  2. Hadde skrevet en kommentar som bare forsvant ut i intet.... men tror det er noen med innstillingene her hos meg. Stallo har jeg ikke hørt om før men jeg fikk lyst til å ta en nærmere titt på den. Helle Helle sin bok fikk jeg lyst til å lese og det kan virke som alle bokbloggere utenom meg har mottatt den, jaja, det må jeg kanskje ta på min egen kappe. I morgen reiser datteren til faren og da kan jeg sette med nedfor med bøkene, ser i grunnen litt frem til det. Håper du får en fin påske, Anita! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sikkert litt tilvenning med ny blogg.. Jeg synes det var litt komplisert å gå fra Wordpressplattform som jeg brukte før, til blogger, også.. Skjønt fullversjon wordpress fant jeg aldri helt ut av.
      Vet ikke hvor mange som har fått Helle Helle-boka, vet om bare 3-5 stk. ;) Så det er sikkert flere enn deg som ikke har fått…

      Kos deg med bøkene når du får fri og god påske til deg Beathe.:)

      Slett
  3. For en flott påskebokstabel! Jeg skal lese "En sjøens helt. Skytteren" av Jon Michelet, og regner med at jeg kommer til å bruke hele påsken på den. Ha en fin ferie, klem fra Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anette. Litt å velge mellom er kjekt å ha, for jeg skifter hele tiden ift til hva jeg vil lese der og da.. Ha en fin påskeferie du også::)

      Slett
  4. Herlig påskeutvalg. Selv har jeg lest ferdig Født feminist av Martha Breen. Den likte jeg svært godt. Undis Brekke og Knutar av Gunhild Øyehaug, Fabler av Manuel Pout og Usynlige hender av Stig Sæterbakken står på lista fremover. God videre påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.:) Håper du har hatt en fin påske.:) Undis Brekke var ei kul bok, synes jeg.

      Slett